archiwum

Wydawnictwa

Recenzje, relacje, wywiady

18 maja 2013 r. w wersji elektronicznej ukazała się publikacja "Recenzje, relacje, wywiady" autorstwa K. Bidzińskiego, zawierająca materiały publikowane w latach 2006-2013 na łamach Galeria-el.pl Centrum Sztuki Galeria EL, Alternation.pl Alternatywny Magazyn Muzyczny, Muzycznyelblag.pl, Onel.pl, Electronicmusic.pl, Muzyka.pl, Dziennika Elbląskiego, Naszego Elbląga, Magazynu Elbląskiego, Tygodnia w Elblągu. W książce znajdują się także prace Bidzińskiego nagrodzone w Ogólnopolskim Konkursie Wspomnienia Miłośników Rock`n`Rolla realizowanym przez Fundację Sopockie Korzenie Rocka w latach 2011-12.


Recenzje płyt m.in.: Nine Inch Nails, Moonlight, Attrition, Plankton, Alaya, City Songs 7, Blue Hand, 30Hz Dirge. Relacje z koncertów w Old Pubie Jaszczur, z warsztatów Soundlab i z festiwalu Wirydarz Przestrzenie Dźwięku w Centrum Sztuki Galeria EL, a także wywiady przeprowadzone podczas premier płytowych, książkowych np. z Adamem Droździkiem z Polskiego Radia Pomorza i Kujaw w Bydgoszczy. Oprócz artykułów Bidzińskiego praca zawiera fragmenty recenzji, wywiady, autorstwa m.in.: Wojciecha „Diovisa” Szymańskiego (Mroczna Strefa, Dark Zone Productions) czy Tomasza Sulicha (PortEL). Publikacja może stanowić dodatek poszerzający wiedzę o elbląskiej scenie muzycznej.

 

Publikacja „Recenzje, relacje, wywiady”, została wydana obecnie w formie elektronicznej jako plik PDF, s. 65. Dostępna jest w czytelniach bibliotek gromadzących zbiory oraz u autora. ISBN 978-83-929158-4-3. 

  • Metropolia Jest Okey w Radiu Gdańsk, vol. 2, RG, NCK, 2017, (CD)

    Dwupłytowy album „Metropolia Jest Okey w Radiu Gdańsk, vol. 2” zawiera nagrania zrealizowane w radiowym studiu w latach 2014-2015. Jak powiedział jeden z producentów koncertów – Kamil Wicik: „kompilacja miała z jednej strony promować zespoły trójmiejskie, a z drugiej strony ma pokazywać naszą działalność” (radiogdansk.pl). Świat jest mały, a muzyczny jeszcze mniejszy, czego przykładem jest zawarcie na krążku sporo elbląskiej krwi wydanej przez Dominika Bukowskiego, Marcina Gawdzisa, zespół Etna Kontrabande zawierający w składzie Marcina „Siekiera” Siekierkę znanego m.in. z elbląskiego Peaceful Cooperation, ale na płycie nie usłyszymy jego gry oraz zespół Sounds Like The End Of The World.

    czytaj więcej
  • Dyskografia Depeche Mode w polskiej fonografii

    Artykuł „Dyskografia Depeche Mode w polskiej fonografii (oficjalnej i pirackiej)” przedstawia głównie historię wydawnictw Depeche Mode opisaną na podstawie działalności około 60 polskich firm fonograficznych, które wydały w latach 1989-1994 na kasetach magnetofonowych m.in. albumy, single, maxi-single, bootlegi oraz albumy solowe członków Depeche Mode, dostępne ówcześnie m.in. w elbląskich kioskach Ruchu, na rynkach, w sklepach muzycznych umiejscowionych np. w Domu Handlowym „Jantar”, Hali Handlowej „Elzam” czy w sklepach wielobranżowych. 

    czytaj więcej
  • Neandertal

    Grupa powstała na początku lat 90. XX wieku. Pierwsze próby odbywały się w Klubie Środowisk Twórczych „Krypta”, w Kinie Orzeł czy w WOK. W Centrum Sztuki Galeria EL zarejestrowali materiał demonstracyjny pt. „Look And Go Away”. Wkrótce nastąpiły zmiany w składzie. Zespół rozpoczął także prace nad kolejnym materiałem demonstracyjnym pt. „Full Test Of Your Head”. Po tych wydarzeniach nastąpiła kolejna zmiana w zespole, kolejne próby i szlifowanie nowego materiału pt. „Start”.

    czytaj więcej
  • Elbląska fonografia w latach 1974-2015

    W styczniu 2016 r. ukazał się drukiem „Rocznik Elbląski, Tom XXVI”, 2015, Wydawnictwo Wilk Stepowy, Polskie Towarzystwo Historyczne, Biblioteka Elbląska im. C. Norwida. Publikacja zawiera wiele interesujących artykułów np. „Kino w Elblągu w latach 1945-2007” Marka Andrzejewskiego oraz „Elbląska fonografia w latach 1974-2015” Krzysztofa Bidzińskiego w którym przeczytamy w dość obszernym skrócie o 41-letniej historii elbląskiej fonografii na przykładzie dorobku fonograficznego rodowitych muzyków działających lokalnie i na wyjeździe. Sprawdź także uaktualnienie tekstu Elbląska fonografia w XX i XXI wieku.

    czytaj więcej
  • ARS

    Przed założeniem grupy ARS (z łaciny - sztuka) Wojciech Niedzielski muzykował w formacjach Szejtlandy, Depresion. Art Bit w składzie: Wojciech Niedzielski – gitara, trąbka; Jerzy Malicki – piano, puzon; Jerzy Zalewski – bas i Ryszard Rynkowski – śpiew, piano. Występowali m.in. w Zakładowym Domu Kultury „Zamech” przy ul. Stoczniowej. Na zaproszenie Mateusza Święcickiego w 1970 r. wzięli udział w widowisku muzycznym "Gdy zabrzmią trąbek dźwięki...", które odbyło się w Teatrze im. Stefana Jaracza w Olsztynie i Elblągu. Z przedstawieniem występowali również w Kętrzynie oraz innych teatrach do końca kwietnia 1970 r. W 1971 r. Wojciech Niedzielski wraz z Leszkiem Malickim wyjechali do Warszawy i dalej pod szyldem ARS w składzie już elbląsko-warszawskim kontynuowali działalność.

    czytaj więcej